Europarlamentarac Jozo Radoš (GLAS/ALDE) u svojstvu izvjestitelja Kluba zastupnika europskih liberala pozdravio je postizanje konačnog dogovora Europskog parlamenta i Vijeća EU o smanjenju emisija CO2 za nova teška teretna vozila za 15% do 2025. i 30% do 2030. u odnosu na razinu emisije iz 2019. godine.

„Ti se ciljevi odnose na proizvodnju novih teških kamiona. Ranije usvojena Direktiva o promociji čistih vozila odnosila se na nabavu odgovarajućih novih vozila“, pojašnjava Radoš.

„Otvara se pitanje hoće li europski proizvođači biti u stanju postići tako postavljene ciljeve, kako će podnijeti predviđene visoke kazne u slučaju neispunjavanja ciljeva, odnosno hoće li EU uvoziti vozila s niskim emisijama CO2 sa stranih tržišta. Zbog svih tih pitanja predviđena je revizija Direktive u 2022. godini“, kaže Radoš.

Zastupnik GLAS-a u Europskom parlamentu podsjeća da u Republici Hrvatskoj, prema Zakonu o biogorivima za prijevoz još od 2010. godine, postoji obveza nabave najmanje 70% vozila s niskim emisijama u javnom prijevozu, odnosno od strane tijela javne vlasti.

„S velikom se sigurnošću može reći da ta obveza nije poštivana. Krajnje je vrijeme da i državna tijela počnu poštivati zakone RH“, upozorava Radoš.

Dodaje kako prema Direktivi o promociji čistih vozila najmanje 50% novo nabavljenih gradskih autobusa 2030. godine trebaju biti električni autobusi s nultim emisijama CO2.

„U Hrvatskoj ne trebamo čekati 2030. da bismo krenuli s nabavom električnih autobusa i tako osigurali čišći zrak i smanjenje buke za naše građane“, zaključuje Radoš.