Hrvatska Vlada treba pripremiti mjere za provedbu odluke EU-a o oštrom smanjenju emisije ugljičnog dioksida iz automobila do 2030. godine, izjavio je europarlamentarac Jozo Radoš (GLAS/ALDE) komentirajući glasovanje na plenarnoj sjednici o prijedlogu Uredbe o standardnim vrijednostima emisija CO2 za nove osobne automobile i za nova laka gospodarska vozila.

„Europski je parlament danas prihvatio Uredbu koja se tiče smanjenja emisije CO2 iz automobila i smanjenja potrošnje goriva. Prihvaćen je amandman kojeg sam supotpisao u ime mojeg Kluba zastupnika europskih liberala (ALDE) koji traži da 2030. godine smanjenje emisije CO2 u novim automobilima bude 40 posto, a da udio električnih automobila ili automobila s niskim emisijama CO2 bude 35 posto“, kazao je Radoš dodavši da je to „kompromisno, ali još uvijek ambiciozno rješenje.“

O konačnom tekstu Uredbe pregovarat će se s Vijećem EU-a, dakle sa zemljama članicama. Jedna od njih, Danska, je najavila da će 2030. udio automobila koje pokreću fosilna goriva biti 0 posto, a 2035. godine će Danska iz prometa izbaciti i hibridne automobile. To znači, ističe Radoš, da će svi automobili biti s 0 posto emisije CO2.

Radoš upozorava da će netko morati poticati kupovinu čistih automobila ili njihovu proizvodnju.

„Hrvatska treba pratiti trendove smanjivanja emisije CO2, jer je to opći interes naših građana, i pokušati postići omjer raspodjele tereta većih troškova na sve dionike cijeloga procesa. Dakle, ravnomjerno rasporediti taj teret i na kupce i na sve porezne obveznike. To je zahtjevna zadaća i želio bih da hrvatska vlada ima jasno stajalište o tome što joj je činiti u periodu od donošenja Uredbe nakon pregovora s Vijećem EU-a do 2030. godine“, zaključio je Radoš.