željeznica, Jozo Radoš, Europski parlament, promet, EU, TEN-T, promet, turizam

Jedna od tema na današnjoj plenarnoj sjednici bilo je pitanje razvoja željezničke infrastrukture u dunavskoj i jadranskoj makroregiji. Jozo Radoš (HNS, ALDE), zamjenik člana u Odboru za promet i turizam, tom je prilikom istaknuo važnost izgradnje kvalitetnije željezničke mreže po pitanju gospodarstva te pozdravio najave koje dolaze iz Europske komisije o proširenju transeuropske prometne mreže (TEN-T) na područje jadranske makroregije i Zapadnog Balkana.

“Željeznica je jeftiniji i za okoliš bolji način prijevoza. No, željeznički prijevoz na području Europske unije nije dovoljno razvijen, a željeznička je mreža posebno slaba na području jadranske makroregije. Gotovo da ne postoji povezanost riječne mreže sa željezničkom. Niti jedna zračna luka na prostoru Zapadnog Balkana nema željezničku postaju. Uz to, i planovi izgradnje prometnih pravaca više su usmjereni na cestovni, nego na željeznički prijevoz. Stoga pozdravljam najave iz Europske komisije o proširenju TEN-T mreže na Zapadni Balkan. Očekujem da će posljedica toga biti ne samo povezivanje Zapadnog Balkana s ostalim dijelovima Europe, već i jačanje kvalitete željezničkog prijevoza te veće korištenje željeznice i riječnog prometa na području cijele Unije.”, izjavio je Radoš.

Podsjećamo, Jozo Radoš je pokrenuo potpisivanje Deklaracije Europskog parlamenta o proširenju TEN-T mreže na Zapadni Balkan, a potpisi se prikupljaju do 14. ožujka 2016.
Uključenje Zapadnog Balkana u TEN-T mrežu pomoglo bi rješavanju problema prekograničnih uskih grla, omogućilo bržu modernizaciju postojeće prometne infrastrukture spomenutih zemalja te značajno pridonijelo stvaranju neprekinutosti prijevoza i razvoju cjelovite europske prometne mreže.